aksara

"Kadang-kadang Tuhan sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat, kita tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari? Rupa-rupanya Tuhan ingin hadiahkan kita pelangi....."

Friday, March 26, 2010

Gusar...

Aku tak sedap hati. Ini kali pertama aku rasakan aku bukan lagi milik diriku, tapi milik orang lain. tidak pernah aku serahkan segalanya dengan mudah kerana aku terlalu sayangkan diriku. tapi rasa sanyang itu membantasi rasa sayangku peda dia. Benar dan sumpah aku terlalu inginka 'semua' ini hadir dalam hidupku. Tapi aku takut kecewa dan aku gusar akan kehilangan. Aku terlalu inginkan dia ada dalam setiap malam dan tidur aku yang tidak pernah jauh daripada aku.

Aku sukar untuk mencari yang lain mungkin sebab bila aku rasakan dia adalah orangnya maka aku akan cuba sekeras mana pun untuk setia. Tapi aku takut. Aku takut kalau dia yang tidak mahu belajar menjadi yang lebih setia. Puas selama ini aku mencari kini baru aku temui. Puas selama ini aku berangan-angan andai hidupku akan dihiasi sebuah kash sayang yang aku dambakan daripada seorang yang rasaa cukup sempurna dalam hidupku.

Bila aku tahu andai semua ini akan berakhir, aku takut aku akn mencabut nyawaku sendiri. Aku terlalu takut kehilangan dan itu akn buat aku terlalu takut berjauhan dengan dia. Tapi dia bukannya boneka yang perlu aku jaga setiap hari dan dia bukannya robot yang perlu sentiasa ada dikala aku memerlukan dirinya. Kerana memang aku dan dia adalah kekasih namun baik kiranya aku rahsiakan kerana aku tidak mahu publisiti. Cintaku padanya terlalu menyejutkan bila aku tunjukkan petanda andai aku sukakkan dia dan dia berikan respon yang sangat positif dan sudi menerima aku dalam hidupnya.

Ini adalah langkah aku yang pertama dengannya. adakah langkah ini akan terhenti kerana dia yang mahukannya terputus atau aku yan aku bertindah 'unfaithful'. Ke mana harusku tuju andai aku kehilangan dia? Lainlah kalau aku dapat yang lebih baik dari dia. namun padaku, dia cukup sempurna, terlalu sempurna dan aku sumpah tidak akan mencari yang lain dan aku harap begitu juga dia.

Aku telah temui cinta.......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home