aksara

"Kadang-kadang Tuhan sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat, kita tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari? Rupa-rupanya Tuhan ingin hadiahkan kita pelangi....."

Wednesday, March 17, 2010

Aku ingin kembali.....

Debat Integriti sudah berlalu

Pasukan UMS tidak mencapai sasaran aku inginkan namun rasa syukur itu tetap ada kerana ilmu dan pengalamanlah sebenarnya nilai yang sukar diperolehi. kekautan dan kelemahan yang dilakukan mesti dan harus ada penambah baikkan. sekalung tahniah buat Aszlan, Mesqrik dan Jufazlie kerana telah sedaya upaya berusaha bersungguh-sungguh. insya-Allah, lain perlawanan mungkin akan memihak juga kepada kita.

apa silapnya

bukan mencari silapa sesiapa, tapi aku masih tidak faham apa sebenarnya yang menjadi masalah. kalau tiada latihan, setiap minggu pula latihan. entahlah, tapi bila aku nampak lompang paling besar dalam permasalan ini. baru aku sedar yang kita tidak berdiri pada platform yang sama. apa yang aku harapkan kita bukanlah dalam keadaan "retak menanti belah". kemarau bukan sahaja negeri Sabah saja yang rasakan. bahkan dunia "Debat" ini juga.

lupakan dan mulakan yang baru

mungkin ini baru permulaan, dan kita semua perlu banyak lagi belajar dari mengubah kelebihan dan memperbetulkan kesilapan. insya-Allah 19 Mac ini Debat Piala Pengetua Kolej Kediaman Excellent akan diadakan, ini adalah satu peluang untuk memperbaiki mutu persembahan dan aspek pemahaman semua pendebat. aku harap semua akan terlibat dan jangan lupa kemunculan aku, Aszlan dan Mesqrik nanti.

tekad aku hanya satu saja. mungkin permulaan aku di Universiti Malaya semasa Debat Piala DiRaja permulaan bayi yang belajar berdiri. dan Debat Astar, UM kesungguhan aku untuk berjalan dan ingin berlari. Swing dalam Debat Integriti satu kekuatan untu tegar berdiri walaupun sukar dan terlalu payah menerima hakikat pasti. semuanya akan berubah andai ada usaha dan matlamat yang jelas. insya-Allah.

kepada Abang Jass, Malik, Richard dan Kak Masturah yang telah bersama-sama aku dalam team SWING baru-baru ini terima kasih atas semuanya. banyak berbezaan yang aku nampak dalam diri aku, dan orang lain juga turut memperakuinya. yang penting aku telah jumpa team yang selama ini aku ingin lawan team Myer MMU. aku bukan kuat sangat nak lawan (man to men) dengan Myer sebab aku bukan taraannya tapi aku cuba juga. bila lagi kan? yang penting pengalaman dan ilmu yang aku terima.

aku tak sabar melihat matahari pagi Jumaat ini nanti......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home